گذر گاهی برای عبور

لحظه ای مکث

گذر گاهی برای عبور

لحظه ای مکث

ضرب المثل هایی در مورد ازدواج...

سنت ها و اداب و رسوم  توی کشورها و ملل مختلف خیلی متفاوت و جالبه 

هر کشوری توی مسایل مختلف اداب و رسوم خاص خودشو داره 

که من همیشه دوست داشتم باهاشون اشنا بشم..! 

یکی از این مسایل ازدواجه...! 

قبل از اینکه ضرب المثل های یه سری از کشورها رو بگم،میخام به یه سنت عجیب اشاره کنم: 

در زمانهای قدم در کشوری به نام «سگستان» که سگ رو موجود مقدسی میدونستن، رسم بوده که هر سال یک دختر رو به عقد مقدس ترین سگ و در واقع سگ بزرگ در میاوردن؛ و اون دختر مجبور بوده که تا اخر عمرش در کنار اون سگ بمونه! 

جالب اینکه این برای دخترای اون کشور افتخار محسوب میشده و در ضمن اون دختر باید جز طبقه اشراف میبود!!!! 

 

خب حالا ضرب المثل های جالب و مفید: 

  

۱. هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با  چشم های.(المانی) 

۲.مردی که به خاطر پول زن میگیرد به نوکری میرود.( فرانسوی) 

۳. دختر عاقل جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح میدهد.(ایتالیایی) 

۴. تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب انتخاب کن.(چینی) 

۵. اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری،اختیار شکمش را در دست بگیر.(اسپانیایی

۶. ازدواج زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتریست.(فرانسوی) 

۷. ازدواج مثل یک هندوانه است؛که گاهی خوب میشود و گاهی هم بسیار بد.(اسپانیایی) 

۸. هیچ زنی در راه رضای خدا با مرد ازدواج نمیکند.(اسکاتلندی)

۹.  ازدواج همیشه به عشق پایان داده است.(ناپلئون)

۱۰. ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ شجاعت میخواهد.(کریستین) 

۱۱. با زنی ازدواج کنید که اگر مرد بود بهترین دوست شما میشد.(بردون) 

۱۲. من تنها با مردی ازدواج میکنم که عتیقه شناس باشد تا هرچه پیرتر شدم،برای او عزیزتر باشم.(اگاتا کریستی)

نظرات 9 + ارسال نظر
فرزاد کافه چی چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:10 ق.ظ http://cafe40cheragh.blogsky.com

فرزاد : سلام
۳. دختر عاقل جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح میدهد.(ایتالیایی)
پی نوشت: اینو واسه من گفته... دمش گرم!
۵. اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری،اختیار شکمش را در دست بگیر.(اسپانیایی)
پی نوشت: یه ذره سطح بالا نگاه کرده... یه ذره!

اولی قبول، ولی دومی چرا ؟
یعنی چی سطح بالا نگاه کرده؟!!!!!!!

sarvaret akijo0ni چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:39 ب.ظ

chera ye poste jadid ke mizari poste ghabli mire pain dige baz nemikone.nakoshi khodeto ba in weblog dorost kardanet

نمیدونم والا!!!!!!!!!!!!
از این حمایت همه جانبت ممنونم عزیزم...!

فرزاد کافه چی چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:22 ب.ظ http://cafe40cheragh.blogsky.com

عذر میخوام منتهی سطح بالا یعنی سطح بالا! اختیار شوهر رو در دست گرفت به توانایی در اختیار گرفتن شکمش نیست به پایین تره! و این یعنی سطح بالا نگاه کردن به موضوع که اشتباهه!

بعله...
هم اکنون ملتفت شدم...!!!!!!
ولی من باهاش موافقم و به نظرم درسته!

sarvaret akijo0ni پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:53 ب.ظ

هان حالا شد یه چیزی.فکر کنم مشکل از قابت بود.این پستی که گذاشتی فکر کنم همچین بی ربطم نباشه با خواستگاری که چند روز پیش برات اومد.هاااان؟

بعله مشکل ماله قالب بود!
ااااااااااااااااااااااااا مسایل خانوادگی نکش اینجا!
غریبه میخونه بد میشه...!!!!!

sarvaret akijo0ni پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:54 ب.ظ

قالب نه قاب اشتب شد

لیلا پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:33 ب.ظ

سلام چطوری . دمت گرم مطالبت خوب بود اینم بهت بگم بیشتر مردا تو این دور و زمونه هیچ وقت قدر شناش نیستند

علیک.
دکتری؟
خودم میدونم مطلبم خوب بود۱
بعله شما تجربه دارید؟

C.C جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:28 ب.ظ

سلین نفسم. من اومدم!!
اولا تبریک بخاطر وبلاگت(میدونم یه کم زوده اما میخواستم اولین نفر باشم!) دوما من با شماره ی 9 کاملا موافقم. سوما این همه موضوع جالب، چرا رفتی سراغ مبحث خانمان سوز ازدواج؟!!!!

علیک سلین
خوش اومدی
اره بخا خیلی زود اومدی الان تنهایی بهت سخت میگذره هاااااااااا!
میخاستم بعضیا یه جایشون بسوزه...اخه این بحث حالا حالا ها بهشون مربوط نمیشه!!!!!!!!!

[ بدون نام ] شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:27 ب.ظ

هی ساسا این آقای محترم(فرزاد کافه چی) حرفای +18 میزنه .نداشتیماااااا
deheeeee

فرزاد چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:16 ق.ظ

زدی تو کار ضرب المثلای اذدواج
خبریه ایشا الله قراره بری از دستت راحت شیم دیگه؟
ایشا الله
فکنکنم کسی بیاد تو رو بسونه بابا
ولی خوب ما با امید زنده ایم
خوش باشی خانوم
بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد